Nederlands
Nederlands
English (UK)
Türkçe
العربية
Login Beer Online
Login AJK kerngroep leden
menu
Ouders
Ouders
Wat is autisme?
Vanaf welke leeftijd is autisme zichtbaar?
Is autisme bij meisjes anders dan bij jongens?
Heeft mijn kind autisme?
Algemene ontwikkeling bij kinderen
Vroege kenmerken van autisme (ASS)
Kenmerken herkennen met de CoSoS vragenlijst
Stappenplan bij een vermoeden van autisme
Afwachten of actie ondernemen?
Stap 1. Autisme (bij je kind) begrijpen
Stap 2. Ontwikkeling en positief gedrag stimuleren
Stap 3. Je kind helpen in dagelijkse situaties
Stap 4. (Professionele) hulp inzetten
De eerste zorgen over je kind bespreken
Extra hulp inschakelen
Gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg (s-GGZ)
Autisme vaststellen bij mijn kind
Autisme vaststellen door onderzoek
Hoe verloopt het onderzoekstraject bij autisme?
Wat heeft mijn kind aan een ‘etiket’ autisme?
Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
Gebruikersovereenkomsten en privacyverklaring
Behandelvormen voor jonge kinderen met autisme
Psycho-educatie
Behandelingen gericht op ontwikkeling
Floorplay
PRT (Pivotal Response Treatment)
VIPP-AUTI
Behandeling van overige problemen
Begeleiding binnen het gezin
Hulp op school of dagverblijf bij autisme
Blogs van ouders
Professionals
Professionals
Vroegherkenning ASS is belangrijk!
Voordelen van vroegherkenning
Resultaat door vroegherkenning: Het verhaal van Sam
Vroege kenmerken van autisme (ASS)
Van vroegherkenning tot diagnostiek bij autisme
Vroegherkenning (signalering) van autisme
Afwachten of actie ondernemen
Screening van autisme
Screeningsvragenlijsten
Diagnostiek autisme
Vervolgstappen bepalen
Interventie bij (een vermoeden van) autisme
Wat is het doel van vroeginterventie?
Geen autisme-onderzoek, wel hulp: BEER
Breed diagnostisch onderzoek
Persoonlijk interventieplan maken
Het doel van de interventie vaststellen
Kindgerichte doelen
Sociale communicatie en interactie
Prikkelverwerking
Flexibel gedrag
Eetproblemen
Slaapproblemen
Angstproblemen
Zindelijkheidsproblemen
Spelontwikkeling
Communicatieve en spraak-taalontwikkeling
Motorische ontwikkeling
Cognitieve ontwikkeling
Omgevingsgerichte doelen
Mogelijke onderdelen van interventie
Behandelvormen voor jonge kinderen met ASS
Psycho-educatie
Behandelingen gericht op de ontwikkeling van het kind
Behandeling van overige problemen
Begeleiding voor het gezin
Begeleiding op school of kinderdagverblijf
Expertise/begeleiding inschakelen
Contact met een expertiseteam
Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
Training en scholing
Thema vroegherkenning
Cursus BEER interventie
Methodische leerbijeenkomsten
Waar vind ik een BEER-hulpverlener?
Cursus (Vroeg)signalering van Autisme in de JGZ
Thema diagnostiek
Thema behandeling en begeleiding
Klachtenprocedure cursus
BEER
Inspiratie
Inspiratie
Lees- kijk- en luistertips
Blogs
Onderzoek
BIRD studie
iBE@R-onderzoek
KiDi ASS onderzoek
Nederlands Autisme Register (NAR)
OLAV
PIP onderzoek
PRT – deeltijdsetting
Sapiens onderzoek
SCOPE onderzoek
Afgerond wetenschappelijk onderzoek
PRT met inzet oudergroep
PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren
PRT met en zonder de inzet robot
Actueel
FAQ
Over AJK
Doneer nu!
Wie zijn we?
Jaarplan en jaarverslag
Expertisenetwerk
Lid worden van het AJK
Onze partners
Interessante links
Nieuwsbrief
Contact
Login AJK kerngroep leden
Login Beer Online
zoek
Nederlands
Nederlands
English (UK)
Türkçe
العربية
Home
Wetenschappelijk onderzoek
Afgerond wetenschappelijk onderzoek
Afgerond wetenschappelijk onderzoek
De volgende wetenschappelijke onderzoeken zijn afgerond:
Pilot studie naar PRT met inzet van oudergroep bij jonge kinderen met autisme en hun ouders
Effectiviteit van PRT bij schoolgaande kinderen en jongeren met autisme
Effectiviteit van PRT met en zonder de inzet van een robot bij kinderen met autisme